اما دوربين خود بخود نمي تواند كاري انجام دهد حتي اگر از جديد ترين نوع و مجهزترين وگرانبهاترين آن باشداين وسيله ظريف و حساس به ميل واراده انسان به كار مي پردازد وآنچه اواراده كند برحسب معلومات و اطلاعات فني وهنري ثبت مي كند پس بايد به معلومات درست دست يافت اين معلومات درست و صحيح بدست نمي آيد مگر آموزش دررشته تصويربرداري در شاخه كاردانش.

 

 

 

 

 

اهداف شاخه كاردانش در رشته تصوير برداري:

 

 

 

تربيت نيروي انساني متخصص درسطوح نيمه ماهر و ماهر واستاد كاري در استفاده از هنر تصويربرداري براي ثبت لحظات تاريخي اجتماعي سياسي .

 

 

 

تربيت نيروي موردنيازدرسطح ديپلم جهت ارائه خدمات دربخش تصويربرداري(مجالس- مراكزصنعتي- فيلمهاي آموزشي)

 

 

 


تعريف مهارت تصويربردار:

 

 

 

تصويربردار كسي است كه با اتكاء به دانش مباني هنرهاي تجسمي و ضمن رعايت اصول ايمني و بهداشتي بتواند از عهده امور زير برآيد:

 

 

 

آماده سازي و بكارگيري صحيح تجهيزات و لوازم تصويربرداري،‌نورپردازي صحنه هاي داخلي،‌نورسنجي و تنظيم رنگ، نور و كادر دوربين،‌تصوير برداري ،‌تصوير برداري روي دست،‌نوشتن فيلمنامه هاي كوتاه،‌طراحي استريبوردهاي ساده، مديريت و كارگرداني پروژه هاي تصوير برداري

 

 

 

 

 

تعريف مهارت تدوينگر:

 

 

 

تدوينگر كسي است كه با اتكاء به دانش هنر تدوين و مكيس و همچنين دانش استفاده از رايانه بتواند ضمن رعايت اصول ايمني و بهداشتي،‌پس از آماده سازي سخت افزار و نرم افزارهاي مورد نياز در تدوين و ميكس رايانه اي،‌بعد از بازبيني فيلم هاي برداشت شده و تهيه تايم كد و ذخيره سازي فيلم هاي برداشت شده در رايانه آنها را تدوين كرده،‌صدا و موسيقي مناسب را روي آن ميكس نمايد و پس از مراحل پردازش فيلم و ذخيره سازي آن با فرمت هاي مناسب،‌آن را بصورت كاست ويدئويي و لوح فشرده تحويل دهد.

 

 

 

 

 

آينده تحصيلي و كاري:

 


هنرجو با داشتن حد نصاب معدل ديپلم براي راهيابي به دانشكده علمي كاربردي امام علي (ع) در رشته فيلم سازي مشغول به تحصيل مي شود.- با گذاردن پيش دانشگاهي هنر در كنكور سراسري و آزاد رشته هنر شركت مي كند (باتوجه به علاقه مندي شخصي به يكي از رشته هاي گرافيك ،‌هنرهاي زيبا ،‌فيلم سازي و ....).- در نهايت با داشتن مهارت كافي در زمينه تصويربرداري و تدوين و ميكس رايانه اي با گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در موسسات تبليغاتي ، صدا و سيما ،‌دفاتر عكسي و تصويربرداري و... فعاليت داشته باشد.

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


کد امنیتی رفرش