تئاتر: فضایی که در آن یک اجرا اجرا می شود، در واقع ماشینی بزرگ به شکل ساختمانی که برای ارائه نمایش ها تخصصی است.
انواع مرحله:
مرحله پروسنیوم:
تئاتر proscenium چیزی است که ما معمولاً به عنوان یک "تئاتر" در نظر می گیریم.
ویژگی اصلی آن Proscenium است، یک "قاب تصویر" که در اطراف قسمت جلوی منطقه بازی یک مرحله پایانی قرار می گیرد.
قاب Proscenium است. بالها فضاهایی در دو طرف هستند که خارج از صحنه گسترش می یابند. مناظر می تواند از همه طرف منطقه بازیگری را احاطه کند، به جز سمت تماشاگران، که نمایش را از طریق باز شدن قاب تصویر تماشا می کنند. این سمت باز گاهی اوقات به عنوان "دیوار چهارم" شناخته می شود، زیرا سه دیوار دیگر از مناظر تشکیل شده است. «پشت صحنه» به هر فضایی در اطراف محوطه بازیگری گفته می شود که دور از دید تماشاگر باشد. قاب Proscenium است. بالها فضاهایی در دو طرف هستند که خارج از صحنه گسترش می یابند. مناظر می تواند از همه طرف منطقه بازیگری را احاطه کند، به جز سمت تماشاگران، که نمایش را از طریق باز شدن قاب تصویر تماشا می کنند. این سمت باز گاهی اوقات به عنوان "دیوار چهارم" شناخته می شود، زیرا سه دیوار دیگر از مناظر تشکیل شده است. «پشت صحنه» به هر فضایی در اطراف محوطه بازیگری گفته می شود که دور از دید تماشاگر باشد.
تئاتر رانش:
صحنه ای که از سه طرف توسط تماشاگران احاطه شده است. سمت چهارم به عنوان پس زمینه عمل می کند.
در یک چیدمان معمولی مدرن: صحنه اغلب یک محوطه بازی مربع یا مستطیل شکل است که معمولاً برافراشته و با صندلی های چنگکی احاطه شده است. اشکال دیگر ممکن است. تئاتر گلوب شکسپیر یک صحنه رانش پنج وجهی بود.
مرحله پایانی:
استیج تراست دیوار به دیوار کشیده میشود، مانند یک استیج رانش که تماشاگران فقط در یک طرف، یعنی جلو قرار دارند.
«پشت صحنه» پشت دیوار پس زمینه است. هیچ فضای بال واقعی در طرفین وجود ندارد، اگرچه ممکن است ورودی هایی در آنجا وجود داشته باشد. نمونهای از استیج پایانی مدرن یک سالن موسیقی است که دیوارهای پسزمینه فضای نواختن را از سه طرف احاطه کردهاند. مانند یک مرحله رانش، مناظر در درجه اول به عنوان پسزمینه عمل میکند، نه اینکه فضای بازیگری را احاطه کند.
تئاتر آرنا:
صحنه مرکزی که از هر طرف توسط تماشاگران احاطه شده است. منطقه صحنه اغلب برای بهبود خطوط دید بلند می شود.
تئاتر انعطاف پذیر:
این صحنهها که گاهی اوقات تئاتر «جعبه سیاه» نامیده میشود، اغلب جعبههای خالی بزرگی هستند که درونشان سیاه رنگ شده است. صحنه و صندلی ثابت نیست. درعوض، هر کدام را میتوان مطابق با نیازهای نمایشنامه یا هوس کارگردان تغییر داد.
نمایه تئاترها:
اغلب در تئاترهای "فضای یافت شده" استفاده می شود، یعنی تئاترهایی که توسط فضاهای دیگر تبدیل شده اند.
تماشاگران اغلب در دو طرف فضای بازی روی صندلیهایی قرار میگیرند که در هر دو انتهای «صحنه» تماشاگران کم یا بدون تماشاگر هستند. بازیگران در نمایه برای تماشاگران به صحنه می روند. این اغلب کاربردی ترین گزینه برای فضاهای طولانی و باریک مانند "جلوی فروشگاه" است.
از نظر منظره، یک تئاتر نمایه بیشتر شبیه صحنه صحنه است. برخی از صحنهپردازیها بهعنوان پسزمینه در انتها امکانپذیر است، که اساساً کنارهها هستند. یک فرم غیر تئاتری صحنه نمایه یک میدان بسکتبال است، اگر کسی پشت حلقه ها ننشیند.
عرصه های ورزشی:
عرصه های ورزشی اغلب به عنوان محل برگزاری کنسرت های موسیقی عمل می کنند. از نظر شکل شبیه صحنه بسیار بزرگ میدان هستند (به طور دقیق تر صحنه آرنا شبیه یک میدان ورزشی است)، اما با یک پلان مستطیل شکل. هنگامی که برای کنسرت استفاده می شود، یک محوطه صحنه موقت اغلب به عنوان مرحله پایانی در یک انتهای طبقه برپا می شود و بقیه طبقه و غرفه ها تبدیل به مخاطب می شوند. ورزشگاه ها اصطلاحات خاص خود را دارند. زیر را ببینید.
بخش هایی از تئاتر Proscenium:
Proscenium عنصر تعیین کننده تئاتر proscenium است. این اساسا یک قاب عکس بزرگ است که فضای بازیگری را از تماشاگر جدا می کند. تمام جهات روی صحنه با توجه به این تقسیم بندی فضا توسط سکونیوم تعریف می شود.
جهتهای صحنه از دیدگاه بازیگری که در مرکز صحنه ایستاده و رو به تماشاگر قرار میگیرد، نمایش داده میشود، مرحله چپ بازیگران سمت چپ، صحنه راست به سمت راست بازیگر است. پایین صحنه به سمت تماشاگر است، بالا صحنه به سمت دیوار پشت صحنه است. خط گچ (PL) خطی است که از پشت یک طرف قوس پیشانی به سمت دیگر پیشانی کشیده می شود. خط مرکزی (CL) در نیمه راه بین پیشروها و عمود بر خط گچ از بالا/پایین است. نقطه ای که خط مرکزی و خط گچ را قطع می کنند گاهی اوقات به عنوان نقطه "صفر صفر" نامیده می شود. مکان همه چیز روی صحنه از این تقاطع اندازه گیری می شود.
هر چیزی که در پایین صحنه خط گچ قرار دارد، Front of House یا FOH نامیده می شود. گاه به آن «انته پروسنیوم» نیز می گویند که به معنای «قبل از پیشگاه» است. هر چیزی که تماشاگران می توانند روی صحنه ببینند، روی صحنه است. هر چیزی که روی صحنه باشد به غیر از دید مخاطب خارج از صحنه یا پشت صحنه است. بال ها کناره های صحنه هستند و فلای لفت یا خانه صحنه فضای بالای صحنه است. طبقه را عرشه می نامند.
بخشی از صحنه که در پایین صحنه قرار دارد، Apron یا گاهی اوقات Thrust نامیده می شود. محل نشستن مخاطبان سالن یا خانه است.
جهت صحنه: L، C، R، US، DS و غیره، گچ و خطوط مرکزی:
Proscenium, FOH, Wings, Apron, Traps and traproom:
خانه صحنه، اتاق زیر شیروانی، راه آهن قفل، ریل پرواز، ریل بارگیری، شبکه خانه، بوم جعبه، تیرها، یارو، غرفه
مناطق فرعی:
* مغازه های صحنه و لوازم جانبی،
* ذخیره سازی،
* ذخیره سازی و نگهداری نور،
* فروشگاه و انبار لباس،
* رختکن، اتاق سبز،
* لابی و گیشه، تبلیغات، مدیریت.
بخش هایی از یک آرنا:
یک آرنا ابتدا برای رویدادهای ورزشی طراحی شده است. برپایی یک کنسرت به معنای قرار دادن آن در فضایی است که برای یک رویداد متفاوت در نظر گرفته شده است. سازش و سازش اغلب مورد نیاز است.
صحنه معمولاً به عنوان مرحله پایانی یا گاهی اوقات در مرکز به عنوان صحنه "آرنا" تنظیم می شود.
استیج معمولاً برای سهولت در راه اندازی در انتهای بارانداز ساختمان نصب می شود. روبروی صحنه Front of House یا FOH قرار دارد که گاهی اوقات "Sound World" نامیده می شود، زیرا کنسول های Mixing در اینجا قرار دارند. معمولاً از جهت های مرحله استاندارد استفاده می شود (Stage Right، Stage Left، Downstage، Upstage و غیره). میکسر مانیتور اغلب در «دنیای مانیتور» به SL میرود، و دیمرهای روشنایی در «دیمر بیچ» به حالت SR میروند. طبقه اصلی در مرکز رسچ به عنوان یک پیست هاکی طراحی شده است و حتی در هنگام کنسرت ها توسط یک دیوار محافظ به نام Dasher احاطه شده است. صندلی در طبقه اصلی بین Stage و FOH و همچنین در سفید کننده ها قرار دارد. ورودی های تماشاگران از سالن ها (مناطق لابی) به کاسه نشستن VOM نامیده می شود که مخفف "Vomitories" است، نام رومی قدیمی برای چنین ورودی هایی.
جهت گیری در تئاترهای غیر سنتی؛ مراحل رانش، آرنا و نمایه:
تعیین مسیرها در این صحنه ها مشکل سازتر است، زیرا مخاطب در هیچ جهتی قرار ندارد. تعیین جهت می تواند نسبتاً دلخواه باشد.
تئاترهای تراست:
بخش میانی مخاطب سه جانبه اغلب به عنوان "پایین صحنه" تعریف می شود.
باید مراقب بود که به یاد داشته باشید که از نظر تماشاچیانی که در آنجا نشسته اند، طرفین نیز "پایین" هستند.
مراحل آرنا:
تخصیص مسیرهای صحنه در یک صحنه میتواند تقریباً دلخواه باشد، زیرا همه جهتها برای بخشی از مخاطبان «پایین صحنه» هستند. جهتهای صحنه به سبک Proscenium به خوبی کار نمیکنند.
طرح های رایج مورد استفاده در عوض عبارتند از:
* جهت قطب نما (شمال، جنوب، شرق، غرب) از مرحله مرکزی.
* "ساعت" (12:00، 3:00، 6:00، 9:00) با جهت "12:00" اختصاص داده شده است.
* نام بخش هایی از فضای صحنه را اختصاص دهید (مانند Ar.A، Ar.B، Ar.C، و غیره)؛ مناطق ممکن است در تولیدات بعدی با تنظیمات متفاوت متفاوت باشند.
هر یک از این سیستم ها می تواند کار کند، مشروط بر اینکه همه افرادی که روی یک تولید کار می کنند با طرح مورد توافق آشنا باشند.
تهیه کننده وکارگردان
وپژوهشگرآموزش بازیگری فیلم
استاد عباس صیادی
عباس صیادی
محل تولد تهران 1360
تهیه کننده فیلم
کارگردان فیلم
نویسنده وطراح فیلم
تصویربردار فیلم
بازیگر فیلم
پژوهشگرومربی آموزش بازیگری فیلم
1-تهیه کنندگی و کارگردانی فیلم
در عصای سفید برای چشم بینا، درنای رهجو، به یاد معلم مهربان ، رسوخ ، مجتمع b106،حس آرامش نگاه درست ،خیلی زود باور،چهار محله ،شکلات، دید درست، عملیات خیابانی و.....
عصای سفید برای چشم بینا
سال تولید 1385
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کننده : عباس صیادی
درنای رهجو
سال تولید 1386
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان: محمد صیادی،
عباس علی رودباری، عباس صیادی
چهار محله
سال تولید 1389
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
به یاد معلم مهربان
سال تولید 1391
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
رسوخ
سال تولید 1392
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
شکلات
سال تولید 1392
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
(1)Bمجتمع 106
سال تولید 1392
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
(2)Bمجتمع 106
سال تولید 1392
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
(3)Bمجتمع 106
سال تولید 1392
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
حس آرامش
سال تولید 1393
کارگردانان : امید فرمانی ، سعید تحصیلی، عباس صیادی
یگان ویژه نیروی انتظامی غرب استان تهران
خیلی زود باور
سال تولید 1393
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
نگاه درست
سال تولید 1393
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
يك لحظه غفلت
سال توليد: 1393
مشاوركارگردان
عباس صيادي
تهيه كننده:معاونت اجتماعي وحفاظت اطلاعات نيروي انتظامي
مادر نمونه
سال توليد1393
كارگردان:عباس صيادي
تهيه كنندگان:محمدصيادي و
عباس صيادي
ما ملت امام حسینیم
سال تولید 1402
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
2-کارگردانی مستند
کمپ حسین علی، هیئت توابین، بازماندگان گردان آهنین، سیستان دیار کهن، خاک نرم، فرشتگان سرزمین، مخترعان کوچک، سیستان دیار کهن، شهید خاج حسین کوهستانی« رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران ،
هیئت توابین
سال تولید 1390
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
کمپ حسین علی
سال تولید 1390
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
خاک نرم
سال تولید 1390
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
فرشتگان سرزمین
سال تولید 1391
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
مخترعان کوچک
سال تولید 1391
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
سیستان دیار کهن
سال تولید 1392
نویسنده و کارگردان : عباس صیادی
تهیه کنندگان : محمد صیادی، عباس صیادی
شهيدسرهنگ حاج حسين كوهستاني
رئيس عقيدتي سياسي مرزباني جمهوري اسلامي ايران
سال توليد:
1392
كارگردان:
عباس صيادي
تهيه كنندگان:
مرزباني نیروی انتظامی جمهوري اسلامي ايران ، محمدصيادي وعباس صيادي
3-کارگردانی تئاتر
سفر سبز و راه رستگاری و غیره...
4-نویسندگی
خواب شیرین، سریال اشکها در بیابان و تمامی فیلم هایی که کارگردانی شده
5- تصویربرداری
«تذکر: به دلیل داشتن امکاناتی مثل تجهیزات تصویر برداری وصدابرداری به دوستان کمک میکردم اما این کمکها باعث شد تمام تجهیزات از بین بروددربیشتر موارد برای حمایت از وسائل خود به ناچار به دوستان با عنوان تصویربردارکمک میکردم »
سودا، تا کجا، سفیر ، یک اشتباه کوچولو ،آشنای غریب، فرقان ، توله سگ دوپا، طناب ، در جستجوی کار،
مستند نقش رنگ،یک اشتباه کوچولو، حس آرامش و...
تا کجا
سال تولید 1391
کارگردان زهرا زمانی
تهیه کننده حسین تورنگ
تصویربردار عباس صیادی
سفیر
سال تولید 1391
کارگردان سعید میرزایی
تهیه کننده مهران علیزاده
تصویربردار عباس صیادی
سودا
سال تولید 1391
کارگردان حسین باکیده
تهیه کننده مهران علیزاده و سعید میرزایی
تصویربردار عباس صیادی
فرقان
سال تولید 1391
کارگردان حسین گنج خانی
تهیه کننده حجت علمی
تصویربردار عباس صیادی
توله سگ دوپا
سال تولید 1392
کارگردان سعید میرزایی
تهیه کننده مهران علیزاده
تصویربردار عباس صیادی
طناب
سال تولید 1392
کارگردان زهرا زمانی
تهیه کننده حسین تورنگ
تصویربردار عباس صیادی
در جستجو کار
سال تولید 1392
کارگردان امیرحسین قمی
تهیه کننده رضا جلالی
تصویربردار عباس صیادی
در جستجو کار
تصویربردار عباس صیادی
تهیه کننده رضا جلالی
کارگردان امیرحسین قمی
سال تولید 1392
مستند نقش رنگ
تصویربردار عباس صیادی
تهیه کننده سارمی
کارگردان سارمی
سال تولید 1392
یک اشتباه کوچک
تصویربردار عباس صیادی
تهیه کننده مهرداد تهرانی
کارگردان مهرداد تهرانی
سال تولید 1393
حس آرامش
تصویربردار عباس صیادی
تهیه کننده یگان ویژه نیروی انتظامی غرب استان تهران
کارگردانان امید فرمانی ، سعید تحصیلی، عباس صیادی
سال تولید 1393
6-فعالیتهای دیگر
پژوهشگر آموزش بازیگری فیلم
مدیر کانون فیلم وتئاتر منطقه 10 سال 1394
مشاور فیلم وفیلم نامه
مشاور پایان نامه
مدیر عامل موسسه فرهنگی وورزشی درنای رهجو
مسئول هیئت مذهبی وگروههای نمایش،سرود و تواشیح 1379 الی 1385
مدیر عامل و سر مربی دو باشگاه فوتبال درنای رهجو وشهید فهمیده
مسئول فرهنگی پایگاه بسیج 1380
مدیرکانون فیلم وتئاترمنطقه ۱۰تهران سال ۱۳۹۴
طراح ومدیر خدمات صنعتی شهرکهای صنعتی استان تهران
و......
ازعلاقه مندان به بازیگری
براي سریال «آذین»درنقشهای ذیل
بازیگرمبتدی وحرفه ای پذیرفته میشود
سنين درهرنقش | نقشهاي موردنياز درسریال «آذین |
رديف |
سن30 به بالا | نقش پدر | 1 |
سن25به بالا | نقش مادر | 2 |
سن10به بالا | نقش دختر4نفر | 3 |
سن 10به بالا | نقش پسر2نفر | 4 |
سن20به بالا | نقش عمو | 5 |
سن50به بالا | نقش پدربزرگ | 6 |
سن 15 به بالا | نقش عمه 1نفر |
7 |
سن 45 به بالا | نقش مادربزرگ | 8 |
سن 20 به بالا | نقش فروشنده | 9 |
سن17 به بالا |
نقش شیرینی فروش |
10 |
سن 20 به بالا |
نقشهای آقایان3نفر |
11 |
سن 20 به بالا |
نقشهای خانمها7نفر |
12 |
براي ثبت نام عكس و
مشخصات وشماره تماس خود رابه
ايميل ذيل بفرستيد